ZDP w Ostrołęce

Zarząd Dróg Powiatowych
w Ostrołęce

zdpoka(at)zdp.ostroleka.pl

e-doręczenia:

AE:PL-98040-74972-WSHEJ-25

tel.: 29 769 49 20
fax: 29 769 49 28

Rozbudowa drogi powiatowej nr 2559W Zamość-Gostery-granica województwa (Głębocz)

81cd42af 5110 4823 a212 84dd457ded99

Projekt będzie realizowany na obszarze RMR w powiecie ostrołęckim na terenie gminy wiejskiej Troszyn. Przedmiotem projektu jest rozbudowa drogi powiatowej nr 2559W o łącznej długości 4,878 km. Jego zakres obejmuje budowę nowego odcinka drogi (obwodnicy Troszyna) o długości 1,555 km, łączącej drogę gminną nr 251108W z DP 2559W, zakończoną budową ronda oraz rozbudowę istniejącego odcinka drogi od ronda do skrzyżowania z drogą gminną nr 251122W w Chrostowie o długości 3,323 km (typ projektu: budowa i przebudowa dróg powiatowych i gminnych).

Główne założenia projektu:

– ukierunkowanie na niezbędne połączenia do sieci TEN-T;
– wzmocnienie infrastruktury drogowej, aby wytrzymać nacisk o nośności 11,5 t na oś;
– wprowadzenie zielonej i niebieskiej infrastruktury w celu lepszej retencji i podczyszczania wód opadowych;
– zapewnienie bezpieczeństwa niezmotoryzowanych uczestników ruchu;
– rozwój publicznego transportu zbiorowego.

Celem głównym projektu jest poprawa dostępności transportowej powiatu ostrołęckiego poprzez rozbudowę drogi powiatowej nr 2559W Zamość-Gostery-granica województwa (Głębocz) przyczyniająca się do poprawy jakości infrastruktury drogowej i spójności lokalnej sieci transportowej z siecią TEN-T, pozwalającej na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrównoważonej mobilności oraz rozwoju społeczno-gospodarczego regionu.

Cele szczegółowe:

  • podniesienie parametrów funkcjonalno-technicznych drogi powiatowej nr 2559W
  • zapewnienie retencji i podczyszczania wód opadowych poprzez wykorzystanie zielonej i niebieskiej infrastruktury oraz rozwiązań opartych na przyrodzie
  • zwiększenie poziomu rozwiązań wpływających na poprawę bezpieczeństwa niezmotoryzowanych uczestników ruchu
  • poprawa dostosowania drogi do wykonywania codziennych przewozów publicznego transportu zbiorowego
  • wspieranie oszczędności energii poprzez zastosowanie elementów infrastruktury efektywnych energetycznie.

Wymierne wartości dla celów odzwierciedlają wskaźniki produktu projektu. Projekt wpisuje się w cel szczegółowy (EFRR/FS.CP3.II) FEM 2021-2027, który ma na celu rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, oraz przyczynia się do jego realizacji poprzez m.in.:

  • poprawę dostępu do sieci TEN-T
  • budowę ścieżek pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych itd., co jest zgodne z ideą zrównoważonego transportu
  • wsparcie dla mobilności lokalnej i regionalnej oraz integracji różnych jej form i umożliwienia użytkownikom łatwego przejścia między różnymi środkami transportu
  • poprawę bezpieczeństwa i jakości infrastruktury.

Projekt jest skierowany do szerokiego grona odbiorców bez względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, religię, światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy orientację seksualną.

Wartość projektu: 33 421 674,42 PLN

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 24 998 040,96 PLN

image